Menu 0

    Sanat emeği deyince üzerinde durulması gereken en etkili hadise,
    kuşkusuz kültürün özelleştirilmesiyle birlikte başlayan kültür
    endüstrisindeki patlama ve dönüşümlerdir. Kültür endüstrisi biteviye
    dallanıp budaklanmakta ve bu endüstride çalışanların sayısı her
    geçen gün kabarmaktadır. Medya, yayın, iletişim, PR, pazarlama/
    markalandırma, reklam, eğlence, spor, turizm, tasarım, eğitim, bilişim,
    telekomünikasyon gibi alanları dolduranların, kentsel çalışan nüfus
    içindeki oranı, bütün hizmet ve finans sektörü de hesaba katılınca,
    gelişmiş ülkelerde maddi üretim sektöründekileri çoktan katlamıştır.
    Kültür endüstrisinin müzeler, bienaller, festivaller, fuarlar, galeriler,
    müzayedeler aracılığıyla örgütlenen doğrudan sanatla ilgili ağları
    da giderek giriftleşmekte ve şişmektedir. Bunlar arasında sanatın
    küreselleştirilmesinin asal ortamları olarak ortaya çıkan bienaller,
    Paolo Virno ve Pascal Gielen gibi prekarite yazarları tarafından post-
    Fordist, gayri maddi, esnek ve güvencesiz emek rejimlerinin ideal
    modeli olarak tanımlanmaktadır. Hatta Gielen daha da ileri giderek,
    bütünüyle sanat ortamının ekonomik sömürü için ideal bir model
    olup olmadığını irdelemektedir. Gerçekten de, bienal sanatçıları,
    küresel korporasyonların himayesi altında örgütlenen bu son derecede
    otokratik ortamların bir anlamda çalışanları sayılmazlar mı?
    Kapak fotoğrafı: Dave Morgan, Narcisse: Sergei Polunin.

    Devamı
    Format :Kitap
    Barkod :9789750514531
    Yayın Tarihi :2014-04-04
    Yayın Dili :Türkçe
    Orjinal Adı :Sanat Emeği; Kültür İşçileri ve Prekarite
    Baskı Sayısı :1.Baskı
    Sayfa Sayısı :279
    Kapak :Karton
    Kağıt :2.Hamur
    Boyut :135 X 195
    Emeği Geçenler :
    Yazar   : Ali Artun
    Yazarın Diğer Eserleri
    İlgili Eserler